Köp- och leveransvillkor

Företagsinformation

Cykelfabriken Stockholm AB
SE-116 40 Stockholm
Telefon: 08 400 116 99
Bankgiro: 472-0124
Organisationsnummer: 556794-2049
E-mail: info@cykelfabriken.se

  1. Köpvillkor

Cykelfabriken reserverar sig för eventuella fel på hemsidan eller i annat material och vi kan inte garantera att alla bilder återger produkternas verkliga utseende och färg. Din dators skärm och inställningar kan påverka utseendet.
Men om du inte är nöjd med ditt köp kan du alltid returnera. (se returer nedan).
Alla försök till bedrägerier polisanmäls och Cykelfabriken förbehåller sig rätten att häva köpet om detta befaras. Cykelfabrikens ansvar begränsas alltid till värdet av köpet.

  1. Priser

I alla priser ingår moms med 25%. Cykelfabriken förbehåller sig rätten att justera priser i förhållande till ändringar i valuta, skatt, avgifter eller liknande. Vi reserverar oss även för ev. felaktiga priser.
Vid köp utanför eu debiteras ingen moms. Priset kommer att korrigeras när du är registrerad och inloggad i shopen från ett land utanför EU.

  1. Frakt

All cyklar och lådcyklar skickas inom Sverige färdigmonterade och testkörde i vår lokal.

    • Hämtas i butiken: 0 kr ink moms 
    • Leverans på Cyklar och lådcyklar till hela Sverige: 2500 kr/ inkl. moms
    • Leverans på mellan stora varan: 240 kr/ink moms
    • Leverans av små varan: 150 kr/ink moms

Transportpriser kan ändras baserad på den marginalhöjningen från transportbolag. den korrekta priser är den som finns under dina valda produkter 

    • Vid ombokning eller om varan ej tas emot debiteras ytligare 700 kr inkl. moms utöver den ursprungliga transportkostnaden. Cykelfabriken kommer att skicka en separat faktura senare. 
  1. Betalningssätt

– Banköverföring till företagsbankkonto
– Betalningar till företagets bankgiro
– Delbetalning 12 månader med 0 % räta

  • Delbetalning med Ecster

     Betala i valfri takt till förmånliga villkor
    – Vid delbetalning sker endast leverans till folkbokförd adress av säkerhetsskäl
  1. Retur- & bytesrätt

Du har full retur- och bytesrätt inom 14 dagar från det att du mottagit varan, förutsatt att du INTE använt varan och att den returneras i oskadat skick. Vid retur eller byte av varor står du själv för returkostnaden. Om varan är felaktig står vi för returfrakten. Du har ingen ångerrätt om varan pga. sitt skick inte kan återlämnas. Distans- och hemförsäljningslagen gäller, läs mer hos konsumentverket.

Vid alla returer är du som konsumentansvarig för transporten tillbaka. Se till att varorna är korrekt paketerade, och om du är osäker, använd ett fraktsätt som går att spåra.

  1. Ångerrätt- Distanshandel

Vid köp i vår webbutik eller via telefon gäller distanshandelslagen. Det innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du mottagit varan. Varan ska vara i lika gott skick som när du fick den, det vill säga oanvänd och oskadd. Originalemballage måste sparas och följa varan. När du utnyttjar ångerrätten står du som kund för returfrakten. Vid köp av en produkt som är specialtillverkad eller på annat sätt fått en tydlig personlig prägel för dig så gäller inte ångerrätten.

  1. Retur av vara

Öppet köp betyder att du får pengarna tillbaka om du ångrar köpet och lämnar tillbaka det du köpt inom 14 dagar från det att du mottagit varan och förutsatt att varan är oanvänd och i oskadat skick. Du står själv för returkostnaden. Fyll i vårt returformulär eller ring oss på 08 400 11699 så får du all info du behöver. Efter att vi har fått tillbaka varan och godkänt returen överför vi så snart som möjligt pengarna till dig.

  1. Byte av vara

du kan lämna tillbaka varan och välja en annan inom 14 dagar från det att du mottagit varan, förutsatt att den är oanvänd och i oskadat skick. Vid byte av vara står du själv för returfrakten. Fyll i vårt returformulär eller ring oss på 08 400 11699 så får du all info du behöver.

  1. Reklamation av vara

Reklamation av vara – Reklamation innebär att du meddelar oss att du inte godtar varan och att du anger på vilket sätt du anser att varan är felaktig. Om varan är felaktig ska du reklamera så fort som möjligt. Fyll i vår returformulär eller ring oss på 08 400 11699 så återkommer vi med all info du behöver. Om du får hem en vara som är felaktig eller felexpedierad, betalar vi frakten. När vi fått varan och godkänt reklamationen skickar vi en ny vara alternativt överför pengar så snart som möjligt till dig.

  1. Special beställningar

Alla beställningar som skapas specifikt för kund, t.ex. Egen färg, eller andra personifieringar omfattas inte av bytesrätt. Din reklamations rätt är inte påverkad av detta.

  1. Transportskada

Om din vara ser ut att ha skadats i transport, anmäl direkt till de som levererar – transportören, samt kontakta oss på webshop@cykelfabriken.se. Cykelfabriken eller transportören kommer att ersätta alla skador som orsakats under transport från Cykelfabriken till er.

Skador som uppstått i samband med leveransbeställning genom Cykelfabriken måste anmälas inom 24 timmar efter mottagen leverans för att reklamation ärendet mot transport­ företaget ska kunna inledas. Cykelfabriken betalar inte ut ersättning för transportskador.

Vid mottagande av försändelsen är det därför viktigt att kontrollera att godset inte är transportskadat. Kontrollera om emballaget är skadat. Ombudet/transportören måste anmärka på dennes samt din kopia av fraktsedeln att emballaget var sönder vid leverans. Efter detta gjorts kan du skriva under.

  1. Minderåriga

Vi säljer inte till personer under 18 år. Om du är under 18år så be dina föräldrar att beställa åt dig.

  1. Personuppgifter & kakor

Vi tar ansvar för alla personuppgifter, som till exempel namn, adress och personnummer, som du lämnar till oss eller som vi får del av när du blir medlem. Alla uppgifter som du lämnar till cykelfabriken används endast inom företagets datasystem. All denna information hanteras i enlighet med den gällande svenska personuppgiftslagen (pul). Informationen kommer att användas i syfte att vi vid köp ska kunna fullgöra våra åtaganden mot dig. Vi kommer att använda insamlad information för att fullgöra åtaganden mot dig och tillhandahålla den service du förväntar dig. Det kan handla om att leverera de varor du beställt, utföra kreditkontroll, skicka information om cykelfabriken samt andra erbjudanden för marknadsföringsändamål. Om några problem uppstår när vi skall leverera varor till dig kommer vi att använda uppgifterna för att komma i kontakt med dig. För att ändra på dina personuppgifter om du till exempel har bytt adress går du bara in på ”mitt konto”
denna webplats använder kakor. Syftet med att använda kakor på denna webbplats är för att kunna hjälpa dig att hålla reda på vilka varor du lagt i din varukorg, samt för att kunna räkna antalet användare och trafik.

Vill du inte acceptera kakor kan din webbläsare ställas in så att du automatiskt nekar till lagring av kakor eller informeras varje gång en webbplats begär att få lagra en kaka. Genom webbläsaren kan också tidigare lagrade kakor raderas. Se webbläsarens hjälpsidor för mer information. Du kan också radera kakor manuellt från din hårddisk när som helst. Väljer du att inte acceptera kakor kan vissa funktioner fortfarande användas, men du kan begränsa funktionaliteten på vissa webbsidor, t.ex. Dina personliga inställningar. För mer information om kakor se www.pts.se/cookies

  1. Force majeure

Cykelfabriken är befriat från skadestånd och andra påföljder om fallrörelsen av avtalet hindras eller försvåras av någon omständighet – såsom till exempel krig, myndighetsingripande, oroligheter, inskränkningar i energitillförsel, arbetsmarknads störningar, förbud, restriktioner, uteblivna tillstånd, olyckshändelser, ogynnsamma transport- eller väderleksförhållanden eller uteblivna leveranser från underleverantörer – som cykelfabriken skäligen inte kunnat förutse vid tiden för avtalets slutande och vars följder cykelfabriken inte heller kunnat undvika eller övervinna.

  1. Vid tvister använder vi oss av:

    allmäna reklamationsnämnden och eu’s riktlinjer för tvistlösning online.