ÖVERSIKT ÖVER KLASSISK LIGHT

En Svensk lådcykel

Från vår lokal på centrala Södermalm i Stockholm gör vi hela jobbet – utveckling, design, konstruktion och montage. Alla våra modeller och huvuddelar är baserade på våra egna ritningar, så som framgafflar, ramar, lådor och flera andra komponenter. Vi använder gärna hantverkare och leverantörer från Sverige för att kunna leverera lådcyklar som är gjorda med mycket omsorg. Alla våra modeller skickas till kund från Stockholm och är säkerhetskontrollerade av vår mekaniker.

Hållbara komponenter. Reservdelar

Vi väljer bara de bästa som säljs på marknaden i EU, såsom Shimano motor, växlar, batteri och mycket mer. Vi väljer hållbara delar med mycket mindre underhåll. Du som kund till oss, kommer alltid att hitta reservdelar till våra lådcyklar vart du än bor, tack vara den trygga och säkra Shimano. Tvekar inte att höra av dig till oss, vi kan hjälpa till att bygga din dröm företagscyklar i topp kvalitet.

Motor & Batteri

Klassisk_Light_Motor_TR

Shimano mittmotor

Stark, extremt låg viktmotor designad för optimal kraftöverföring för att ge maximal körsträcka och maximal körglädje. Otroligt hållbar för alla väderförhållanden.
Klassisk_Light_Batteriet_2

Batteri med långräckvidd

Snabbladdande litiumjonbatteri tar dig dit... och hem igen!. Ett batteri med hög kapacitet för utomordentlig räckvidd: High: 75 km (230 % stöd), Normal: 105 km (150 % stöd), Eco: 150 km (70 % stöd). Ett mycket energisnålt batteri från Shimano med laddningstid 80 % på 2 timmar.
Klassisk_Light_Display

Smart e-Bike display

Smart e-Bike, enkelt att förstå sig på sin lådcykel. Lättläst display med funktioner inklusive hastighet, avstånd, restid, klocka, växel, uppskattat intervall, batteriindikator med mera. Fyra stödinställningar att välja mellan: High, Normal, Eco, Walk. Ström och ljus på/av.

Växlar, Bromsar & Säkerhet

Klassisk_Light_Automat_Växlar

Interna navxäxlar

En kugge och ett kedjedriv, med färre delar är det mycket lite som kan gå fel, så det här är den mest pålitliga installationen vi erbjuder. Med dessa få delar reduceras underhållet. När växeln är korrekt inställd och klar att använda behövs det sällan service.
Klassisk_Light_Motorenhet_Di2

Automat Växlar Di2

Ingen kabel, inget höljer eller klassiskt växelreglage som går sönder hela tiden och fryser på vintern. Automat växlar Di2 växlar själv. När du stannar växlar cykeln automatiskt ner till en lägre växel för att förbereda inför vidare färd.
Klassisk_Light_5V_Nav_Di2

Shimano Di2 8 växlar

Fotbroms bromsar alltid, trygg och säkert, mindre underhåll, fungerar jämt i alla väder. En perfekt kombination ihop med skivbromsar till framhjulen. Med färre delar är det mycket lite som kan gå fel.
Klassisk_Light_Hjulbasen

Extra säkerhet

Klassisk light med lutande hjulbas är ungefär 30 % säkrare. Lådcykeln är mer stabil i kurvor, vid svängning, guppig mark och på grusiga landsvägar.
Klassisk_Light_Skivbromsar_2

160 mm Skivbromsar

Specialutvecklade skivbromsar för tung last. Bromsarna har en parkeringsfunktion som är ett måste till 3-hjuliga lådcyklar enligt lag.
Klassisk_Light__Klassisk_Styret

Klassisk Styret

Klassiskt styre till lådcyklar är säkrare vid svängning, du får alltid möjlighet att hålla fast styret med båda händerna... se gärna denna film

Anpassning

Företag_lådcykel_Framsida

Marknadsföring

Lådan på Klassisk Light har som standard måtten L90 x B62 x H53. Tillräckligt smidig för stadskörning och tillräckligt stor när du ska köra längre.
Företag_lådcykel_Framsida_2

Gasdämpare

Snabbt och enkelt kan du skaffa en förvaringsbänk till 2 barn med 2st säkerhetsbälten för att köra dina kära. Det är enkelt att demontera bänkarna om du vill använda hela lådans utrymme till annan transport.
Företag_lådcykel_Ovanpå

Låda med Lock

Snabbt och enkelt kan du skaffa förvaringsbänkar till 4 barn med 4 st säkerhetsbälten för att köra dina kära. Det är enkelt att demontera bänkarna om du vill använda hela lådans utrymme till annan transport.

Tidigare produktion

Skillnad mellan växlar

Klassisk_Light_5V_Nav_Di2

Interna växlar

Bra! En kugge, en kedja och ett kedjedrev. Med färre delar är det få saker som kan gå fel, så det här är det mest pålitliga bygget vi kan erbjuda. Med färre delar reduceras underhållet. När växlarna är korrekt inställda och klara för användning behövs inte mycket service. Nackdel! När alla växeldelarna trängs in i ett nav är det många små kuggar som vänder och vrider sig, och de kommer att äta lite av cyklistens värdefulla energiproduktion och man förlorar liten av sin kraft.

Bra! Man kan växla ner till en låg växel medan lådcykeln står still dvs utan att trampa.

Bra! Minimal service till navet, tvätta och smörj ibland men kedjan ska bytas ut efter 1500 km cykling

Beställ din egen
Lådcykel med Externa växlar

Externa växlar

Bra! Externa växelsystem erbjuder den bästa kraftöverföringen. Varje råkraft som du lägger i dina pedaler överförs nästan direkt till din framåtdrift. Detta är den mest effektiva typen av installation. Nackdel! Observera att om du väljer en extern växelgrupp kommer det att kräva mycket jobb. Kedja, kedjedrev och växelreglag måste rengöras och smörjas oftare än vad interna växlar behöver. Externa växlar måste justeras ordentligt annars det går inte lika smidigt att cykla. Nackdel! Du kan inte växla till en annan växel i ett stillastående läge utan du måste trampa. Det är mycket svårare när lådcykeln är lastad med barn vid trafikljus. Nackdel! Mycket skötsel. Avfetta, rengör och smörj frihjulet regelbundet för att det ska hålla så länge som möjligt. Kedjebyte rekommenderas varje gång du byter kassett. Beställ din egen

Verkstad i Stockholm